søndag 20. juni 2010

Rydding av rommet under terrassen

Nok et av mine småprosjekter som det er på tide å ta fatt i.
Under terrassen vår har vi et stort "kjellerrom" uten dør og vinduer. Dette var den gamle garasjen som huset stod på i gamle dager, som vi har bygget terrasse på nå.

Rommet er ikke isolert, det er ikke drenering rundt heller så dette blir foreløpig et oppbevaringsrom/planterom/malerom etc...
Greit å avlaste garasjen litt - kanskje vi får plass til bilen til vinteren ;) hehe!
Uansett: her må det ryddes ut og kjøres bort alt av stein, stålrør, gamle rustne verktøy, nettinggjerder etc. Blir litt spennende å se hva jeg egentlig finner her.



Underveis i ryddingen, masse småstein som skal etterhvert kjøres bort på fyllingen.


Men i første omgang har jeg ihvertfall fått plass til de gamle benkene og hyllene som har stått her nede siden huset vårt ble bygget for over 30 år siden.
Arbeidsbenken til høyre i bildet er delvis spist opp så den må nok kastet også, egentlig litt synd for den var utrolig sjarmerende og har sikkert vært med på mange snekkerprosjekter med forrige eieren.

Disse to hyllene har også stått under her i lang tid, litt slitte men holder sammen.
Jeg sikret hyllen til venstre med et par planker så den ikke raser sammen under vekten av det jeg måtte ha opp på etterhvert.
Dette rommet skal være et 0 kroners prosjekt så her bruker vi det vi har :)

På den andre siden av rommet er det fylt opp med stein og masser fra oppussingen vår, dette skal vi nok ta etterhvert. Det er mye sten som skal kastes og det begynner jeg ikke på i denne omgang. Jeg fikk gjort litt plass til andre ting så dette kan vente litt.

Ferdig feiet og klart til å sette ting på plass, her skal det komme potter, jord, hageredskaper og diverse andre ting fra garasjen.

Deilig å komme igang! Men nå er det en liten pause - det tar på kreftene, hehe!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg