onsdag 9. juli 2008

Sengegavl

Nytt prosjekt! Henter litt inspirasjon om dagen. Skal lage en seng til foreldresoverommet... (nå sover vi på gulvet, altså på madrasser men allikevel...!) Vi byttet om på soverommene i våres, jentene fikk vårt store soverom og vi, foreldre fikk det knøttlille barnerommet (3x2 meter - lite? JA!) men vi sover jo bare der. Og jentene har behov for større plass for å leke og veldig greit når de begynner å få venninnebesøk, da kan vi bare hive alle barna inn på rommet deres ,hehe :)


Men... jeg tenkte å bruke noen kjøkkenskap fra Ikea så vi får bygget opp senge litt. Og tenkte å lage en sengegavl noe alla dette. Vet ikke helt hvordan jeg skal få til dette med de knappene... men regner med at jeg kan få kjøpt noen ferdiglaget i begrenset antall stoffer. Jeg tror også jeg kommer til å gå for den buede formen siden jeg tenker på å henge opp et par lamper på hver side av sengen,siden vi bare har ca 30 cm å gå på tilsammen før senge står i veien for døren : Nevnte jeg at soverommet er lite ?

Her er noen sengegalver jeg fant på nettet.



Mulig jeg lager et i tre med en hylle på toppen som jeg kan heller sette et par lamper på, men det tror jeg blir litt for voldsomt i det lille rommet.





Også er det fargevalget da.... vi har ren mellomgrå farge på den ene veggen der sengegavlene skal være. Så enten mørk grå eller sort, men jeg tror sort kan bli litt for mørk pluss at alt støv syns på det fort. Gråsort? finnes det? Sånn ser soverommet ut nå, bilde tatt fra døren, og på høyre side er det akkurat plass til et 1 m bredt skap som skal ned i kjelleren og der skal vi plassere en kommode med speil. Må bare få hentet den og malt den - hvitt? Herremin hatt så mye man må ta stilling til ved oppussing.... blir andpusten bare ved tanken...

Lampen skal også byttes ut.. der ønsker jeg med en hvit lysekrone. Men denne må stå i stil med lampene som skal være ved hodegavelen så den får vente.

2 kommentarer:

Anne sa...

Fargen var DRITT leker, vises støvet for mye, drar du da bare fort over :-)

Og sengegavl, rålekker, i stoff. men kjøpt ferdig = rådyr. Var på "Lysthuset" i Bogstadveien og så på eksempler, menunder 10.000 kommer en ikke :-(

Lag selv, av en sponplate og vatt og stoff du liker. DET er nok løsenet. Hvis ikke får du gjøre som meg, gamle vinduslemmer, lekkert det også :-) jeg ble i alle fall fornøyd...

Har ellers et hode fullt av ideer dapå dette...., det nevnes i fleng...
1. Kun tykt stoff i samme bredde som senga, stramt og rett bak hodeenden, fra taket og ned.
2. Stort speil.
3. En tynn gardinstang, i passe avstand over sengen, der du henger puter påsydd hemper over hver seng. Puter på 50x70, litt flate.
4. En gammel grind.
5. En gammel smijernport.
6. Stranger av rekved tett i tett.

noen rake forslag, men usikker på hvordan DU lker det da vet du :-))

Meg sa...

2. stort speil... hehe... det hadde mannen likt ja...

Vi kommer til å ha et ganske stort speil i den nye kommoden ;)

Tuuuusen takk for alle ideer :) Du er bare helt rå! Jeg har sagt det tidligere i annet innlegg.... kan jeg ikke få litt av fantasien din :) hehe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg