fredag 21. oktober 2011

Custom made hylle til tv stuen

Nå som sofaen vår til tvstuen har kommet måtte jeg til pers og snekre en hylle til å ha bak.
Mannen har et ønske og det er å ha surround anlegg i tvstuen og jeg digger det jeg også.

Gudskjelov hadde han funnet noen søte små høytalere så de ikke dominerer hele tvstuen :)

Siden sofaen er 3 meter lang og vi ønsket oss max 20 cm bredde på hyllen måtte det spesiallages..

4 stk hobbyplater 240 x 20 cm ble kjøpt inn, skruer og borr.
Endelig kunne jeg bruke min nye og fine kappsagen igjen, en stund siden sist :)



Det ble til at jeg lagde to stk a 150 cm. 3 meter er ganske lang spennvidde på og med 18 mm tykkelse hadde hyllen ikke vært stabil nok.
Hyllen er akkurat 3 meter kant til kant, enda en stor fordel og kunne snekre selv - får tilpasset akkurat som du vil :)


Testing av hyllene før den en gang skal males brunsort og skrues sammen så den blir enda mer
stabil.


Mannens høytaler passer perfekt på hyllen - til stor glede for mannen :)




Ganske så fornøyd med resultatet må jeg si.
Blir enda bedre etter maling, men det spørs om ikke jeg må ta det til våren igjen.....

2 kommentarer:

I de dype skoger sa...

Så flink du er!! Tar av meg hatten jeg ;)

God helg, snuppa :)


Klem

Elin | Draumesidene sa...

Så smart! Og så kjekt å kunne snekre sjølv! Takk for at du delte!

Ha ei fin veke!
klem,
elin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg