mandag 18. juli 2011

Så var det denne trappen da....

Hmmm..... dette var ikke noen lett oppgave må jeg innrømme.

Bare det å måle opp trappen så trappetrinnene blir noenlunde like og trinnene like høye var en morsom utfordring....
Her kom gamle mattekunnskaper til nytte ....


Det ble noen prøve og feile forsøk med pappen etter skapstammene. Godt vi ikke kastet de..

Her har jeg laget det siste utkastet som skal sages til på en hobbyplate.



Så det store øyeblikket..... skulle det bli som jeg trodde?

Full av sagflis og støv ble to stk trappevanger sagd ut av hobbyplatene


Boffen er alltid en ivrig tilskuer :)


Hmmmm.... dette ble jo ikke så verst.
Mine første håndlagde trappevanger.


Så skulle selve trappene kles i plank.
Til støtteplatene brukte jeg 18 mm hobbyplate, men trappetrinnene 26 mm. Tok ikke noe sjans på at trappetrinnene kunne bøye seg.




Alle trappetrinnene ble limt fast og skrudd fast i hverandre og sideveggene.



Og her er resultatet.

Jeg må si jeg er ganske så fornøyd!




Mitt første ordentlige DIY prosjekt!

Nå skal det grunnes og males.

1 kommentar:

Heims verden sa...

Herligland du er god! Blir utrolig flott:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg