onsdag 30. november 2011

ÆRRRRGGGGHTTTTTTT!!!!!! NCS koder og vår stue...

Det er ett eller annet som er med vår stue og farger....

Lyssetting?? Sollys?? Farger på møbler??

Fant en nydelig farge fra Nordsjø sitt fargekart, Soft Stone, som jeg tenkte passer perfekt til kontrastveggen i tvstuen, men der tok jeg feil gitt... eller så blandet maskinen hos fargehandleren heeeeelt feil kombinasjon...




Fargen ble blålilla hos oss!!!!

Syns ikke så godt på bildet, men her i dagslys ser den isgrå ut.



Etterhvert mot kvelden begynte lillafargen å komme til synet...

.... herregud så fortvilet jeg ble!


og jeg som hadde malt to strøk.... men det var ingenting annet å gjøre enn å sette seg i bilen med kursen til nærmeste åpne fargehandler...

Gudskjelov har jeg mange forskjellige fargekart hjemme, så jeg fikk prøvd ut et par andre farger før jeg bestemte meg til slutt for Jotuns sitt Kalkgrå! Den er litt grønnbrun enn Soft Stone og er veldig mye varmere på veggen hos oss.....

Ser du forskjellen?
Kalkgrå til venstre og Soft Stone ellers på bildet, to forskjellige lyssettinger.




Ganske stor forskjell.....


Nå venter jeg på det første strøket skal tørke så jeg kan endelig bli ferdig med malingen for idag.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg