søndag 22. juni 2008

Interiør og sånt

Jeg kan vel si at jeg har interessert meg for interiør siden mannen og jeg kjøpte vår første leilighet sammen for 8 år siden. Men trang økonomi og liten plass i leiligheten begrenset våre (mine) ønsker av møbler og interiør seg. IKEA var det som gjaldt da... stram minimalistisk stil og trefargen bøk.

Men jeg tror jeg aldri har funnet roen i dette minimalistiske hjemmet. Det var liksom noe som manglet... det var ingen personlighet i hjemmet vårt.

Så når vi kjøpte huset vårt for 2 år siden skulle jeg bruke MASSE tid på å finne vår stil.

Jeg gikk til innkjøp av interiørblader, fant den gamle scrappeboken som jeg hadde laget igjennom årene og trålet endel blogger og forum for å se hva som er der ute..
....og jeg har funnet masse fint. Så sakte men sikkert skal vi forvandle huset vårt til vårt hjem.
Mannen har vært litt skeptisk til noe av interiøret jeg har vist han... "kanksje litt for mange roser på den puten?" "eh... blonder? "

Så litt fakta: huset ble bygget i 1978, altså et typisk 70 talls brødboks med husmorvinduer og store vinduer i stuen. Det har ikke blitt gjort noe i huset siden byggeåret og det så ikke ut som om det har blitt vasket der heller (!)

Tomten er på ca 1 mål og vi har en dobbel garasje og 35 kvm stor terasse med bod under.

Hittil har vi fått totalrenovert innvendig, drenert rundt og malt hus og garasje. I hagen har vi fått satt opp dukkehuset til jentene og sandkassen har fått plass ved siden av den.


Plan videre: etterhvert om et par år kanskje, eller når økonomien tillater ønsker vi å bygge på en etasje. Da ønsker vi også å bygge ut inngangspartiet, kanskje lage en "porch" og skifte ut de store vinduene i stuen med å lage en karnapp med en liten veranda i 2 etg.

Inspirasjon:


Bildene er hentet fra salgsoppgaver på finn.no

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg