mandag 17. august 2009

I min hage

Har jeg fått plantet mange nye planter, syrintre, hortensia - og andre busker, stauder og urter.
Fargene kommer til å gå i alle nyanser av rosa og hvitt med litt lilla.

Her er noen bilder av de vakre plantene.

Ser litt stusselig ut med de små plantene nå, men kan tenke meg neste år blir det andre boller!



Solhatt er egentlig en veldig fin plante, jeg har fått plantet to rosa og tre hvite.



Wisteria er jeg veldig spent på.. denne blomstrer visst fra tidlig sommer til sen høst.
Dette bildet er fra etikketen fra potten for planten min er fortsatt liten.

Sommerfuglbusk i rosa og hvitt tiltrekker sommerfugler, bier og humler. Det merkes allerede.


Vierhortensia blir opptil 3 meter høy, og kommer til å dekke fint skjevheten i gjerdet ;)

Denne husker jeg ikke hva heter, men tok den med for den syns jeg var kjempefin, og en god sommerfuglmagnet.

Ifjor drømte jeg om floks så det var vel ingen overraskelse at det ble to floksplanter med i bedet.
Skal ha en til som er hvit men det var utsolgt på Plantasjen.


En rosa busk, som jeg ikke husker navnet på, er litt knasjere i fargene enn de andre blomstene.

Rosa blomsterbusk, murre er det den heter tro?

Et lite innslag av lilla...


Også har det kommet opp mange av denne blomsten, som jeg ikke vet hva er. Noen som vet hva den heter? Skulle gjerne hatt flere av den. Dufter himmelsk!
Oppdatering: dette er vanlig såpeurt - Saponaria officinalis på latin. Nå skal jeg se om jeg får lest litt om plantet og kanskje plante flere.






Blir nok en fin liten hage i utleiedelen dette.



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg