søndag 12. juli 2009

Espalier og husker

Noen prosjekter som jeg holder på med i tillegg til å vente på finværet for å male gjerdet og beise terrassen

Jeg har sett etter espalier til rosene og klematisene, men har bare funnet de som går diagonalt, som jeg ikke er helt glad i.
Derfor tenkte jeg, hvorfor ikke lage en fra bunn av. Flaks at Maxbo hadde 40% avslag på alt lagerført trevare og 60 meter med list ble kjøpt inn.

Selv om vi har en SUV så det veeeeeldig rart ut når jeg lastet opp mot 6 meter lange lister på taket på bilen... og redd for at de skulle falle av holdt jeg de med hånden mens jeg kjørte hjem.....det må ha vært litt av et syn!


Grunnet med visir og malt et strøk 60 meter list.





Andre prosjekt jeg holder på med er "pimping" av huskestativet til jentene. De røde plasthuskene er ikke akkurat vakre å se på, takk til Biltema for fine trehusker.
Disse er grunnet med visir og skal bli beiset med lik beis som terrassen vår i fargen "Strå"

To vanlig husker og en rund huske som skal henges i epletreet kjøpt på Biltema for 79,- pr stk






Nå er jeg spent på hvordan fargen blir, mulig hele huskestativet skal få samme fargen til neste år.

1 kommentar:

Ut på tur sa...

Heisann :)
Skal og prøve å lage ett espalier. Lurte derfor på hva de listene kostet ? Vet du dimensjonen på de ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg