tirsdag 21. juli 2009

Espalieret er ferdig - Yesss!!!

Da har jeg fått skrudd ferdig espalieret mitt. Det var en tøffere jobb enn jeg hadde ventet. Men sånnn pleier det å være ..... hihi.
Men det var verdt alt strevet. Syns det ble kjempefint, og mannen ble imponert, han kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle ha hvite planker under terrassen. Rare mannfolk.
Etter at jeg satt det sammen med skruer malte jeg et siste strøk på yttersiden så jeg slipper å gjøre det igjen når blomstene har vokst seg til.

Har fått plantet to nye Horteniaer og klematis i bedet også så nå er det bare å vente å se hvordan det vokser og gror.
Klematisen har jeg flyttet fra en krukke og håper den klarer seg.





Espalieret på jentenes dukkestue måtte jeg ta samtidig ellers så blir det ikke gjort.
Hele stativet stikker ca 4 cm ut fra veggen så plantene får ordentlig tak i det og har plass nok til å vokse, håpe det holder.




Ser ut som rosen "New Dawn" trives i allefall. Den har vokst mye siden jeg plantet den i våres.

Nå venter jeg på at jentene kommer hjem fra bestemor for å se resultatet.... og høre hva de syns...Viktig å involvere de selv om de er bare 2 og 4 år... ;)

2 kommentarer:

Bianca sa...

Det blei jo kjempe nydelig!! Sånn har jeg lyst på også, når vi skal ordne ute. Foreløpig er det bare et rot utenfor hos oss, da vi maler hus osv... :S
Men det blei ihvertfall KJEMPE fint hos dere, og så SÅ utrolig nydelig det blei på dukkestuen også! Kan tenke meg at jentene dine blir veldig fornøyde :)

Armkroken sa...

Jeg er imponert! Og skjønner heller ikke mannen...? Kjempe fint med hvitt! flink du!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg