lørdag 9. august 2008

Til hagen - men det får bli neste år.

Har så smått begynt å planlegge neste års hage! Ja, sommeren er forsåvidt ikke over, men alt det jeg ikke fikk gjort iår får gjøres til neste år. Håper bare at vi får noen dager finvær i høst så vi får beiset og malt terrassen.

Men her er iallefall blomstene jeg har lyst på til hagen.


Floks, i fargene hvitt og rosa










Hortensia i fargene rosa og hvite: Har to i blå idag som står i krukker på terrassen, men er ikke sikker på om jeg liker den fargen. Får tilsette litt kalk (?) får å få de lysere, blåfargen er altfor intens...












Rhododendron ja i rosa og hvitt det også.





Syns spesielt azalea - en type rhododendron - er superfin.
Og selvfølgelig fargene rosa og hvitt.

Alle bildene er hentet fra google.

Og massevis av roser, har noen favoritter men nå er jeg trøtt og skal legge meg.. hehe!

God natt!

6 kommentarer:

Therese sa...

Ja, det er alltid greit å være ute i god tid. Jeg har begynt med både julepynt og julegaver jeg da :) Som regel kommer julaften som kasta på meg, så i år skal jeg være enda litt bedre forberedt enn i fjor. Kanskje jeg faktisk rekker å lage en julekalender også?

Håper du får en fin helg, og tusen takk for koselig hilsen i bloggen min :O)

Jorunn sa...

Så masse fine bilder du viser! Men du, høsten kan være en fin tid å plante på. Det heter seg vel at det som skal blomstre på våren plantes om høsten. Og det som skal blomstre på høsten plantes på våren. Også er det kanskje noen tilbud bortover på plantesentrene nå ;0)

krinkelkroken sa...

Har masse planer for hagen vi og, og ikke så mye som vi ønsket som ble gjort i år....men da har vi noe å glede oss til til neste år;)

Er også veldig glad i hortensia, en plante jeg skal ha mye av til neste år er erteblomster, de synes jeg er utrolig vakre!
God helg:)

Vakkert Liv sa...

Ser ut som du virkelig får en vakker hage neste år!!
Floks var jo nydelig :)

LYKKEBO sa...

Hallo! For noen nydelige bilder... Har en award til deg som venter på å bli hentet på bloggen min.. Vel fortjent:)

klem Lykkebo*

Vakkert Liv sa...

Det ligger en Award til deg på bloggen min.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg