tirsdag 5. august 2008

Glimt fra ferien vår



I Drøbak. Vi fikk hele 2 uker med knallvær, og tiden gikk med til bading, krabbefiske, sightseeing. Storesøster lærte seg å svømme med armringer og var meget stolt av seg selv, det varte ikke så lenge da. Når lillesøster så hva storesøster fikk til måtte jo hun også prøve og gjett om hun klarte det!! Lille jenta vår på 1,5 år kan svømme med armringer.. ja vi er stolte foreldre!
Men det var en utslitt liten snuppe som måtte legge seg nedpå etter den lange svømmeturen og sove litt, herlig!
Boffegutten vår fikk noen morgen og kveldsturer ned til stranden og fikk ta noen bad han også. Men enda morsomere var det å rulle seg i sanden!
Krabbefiske, ja denne er dessverre død da, men glemte å knipse da krabbene kom opp i bøttene.
"Mamma!! Se det er kaptain Sabeltann" ropte en av guttene på stranden og hele barneflokken (vi talte 96 barn på stranden den dagen) løp ned til vannkanten for å ønske kaptain Sabeltann velkommen og være med å grave etter skatten. Jentene syns det var kjempestas og turde til og med å ta godteriet fra selveste kaptain Sabeltann!
Etter noen hete sommerdager på stranden tok vi turen inn til "byen" for en liten forandring. Sightseeingen tok vi med "Tøffe toget" en 25 minutters tur rundt Drøbak sentrum.
Noen av de vakre bygningene i Drøbak sentrum, her fra torget. Tin-tof er en superkul butikk med interiør og leker. Gode gamledagse treleker og noe "moderne", jeg fikk handlet noen julekalendergaver til jentene (utstyr til dukkestuen - hysj ikke si det til de) og ja jeg har allerede begynt å tenke på jul ..... *gal*
Julenissehuset og postkontoret fikk et lite besøk, men i år klarte jeg å gå ut uten å kjøpe noe. Ifjor ble noe julepynt med hjem og ja det var litt rart å handle julepynt i shorts og t skjorte. Men morro var det å se alle brevene julenissen får i postkassen fra barn fra hele verden.
Havnen var også med på "Tøffe togets" rute og jeg knipset... som vanlig!
Jentene på vei til "akvariet" som vi ikke fikk besøkt i år, dessverre. Men neste år blir det nok en liten tur, selv om mannen har vært der ganske så mange ganger før, men disse akvaristene.. rister bare på hodet jeg.. hehe!
Kjempekoselig småhus lå langs hele ruta til "Tøffe toget", forelsket jeg!
Hvis jeg har tatt bilder av hus som eiere ikke ønsker å vise, vennligst si ifra. Jeg er bare helt betatt!

En liten tur på ettermiddagen, jentene i en "mamma kreasjon"

Blomsterideer til sensommerblomster .. ? Er det som kalles erteblomst?

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg