tirsdag 26. august 2008

Stuen begynner å ta form - endelig

selv om det er langt igjen til jeg er fornøyd. Vi trenger tre små bord rundt sittegruppen. Gardinstenger og gardiner mangler. Også er jeg veldig usikker på bildene. Jeg har i allefall fått sprayet rammene sølv og det ble mye finere. Rammene hadde visst fått seg en litt bank under flyttingen og skallet litt av på treverket så det hjalp med litt nytt spraymaling.
Til og med mannen var veldig fornøyd med rammene, men ikke så fornøyd med selve motivet da, ikke han heller. Så nå er vi på utkikk etter noen nye motiver, men bildene får henge der i mellomtiden, lei av nakne vegger!
Tar veldig gjerne imot tilbakemeldinger på bildene ja og jeg tror nok de henger litt for høyt. Skal nok fikse på det imorgen.
Rammene før spraying.

Og her er ferdig sprayet rammer.

Idag fikk vi besøk av et vennepar av oss med deres to barn. Jeg og venninnen var i samme barselgruppe med våre eldste barn og har fortsatt god kontakt. Ikke alltid lett å finne tid i den hektiske hverdagen, men da er det ekstra koselig å treffes når vi endelig får det til. Barna lekte godt sammen og lillesøstrene fant hverandre, de er 16 og 19 mnd og har bare truffet hverandre når de var mye mindre. Morsomt :)

Men når det kommer middagsgjester må vi pynte litt, så da fikk to hvite krysantemum være med meg hjem idag og en liten ildtopp i gammelrosa farge.

Og selv om stuen langt fra er ferdig, tenkte jeg allikevel å vise den frem. Nå med bilder på veggen, ja de må nok henges litt ned imorgen.

Noe rart med lyset på dette bildet. Puffene som har fått nye trekk har kommet på plass. Nytt stuebord står høyt på ønskelisten, og noen små avlastningsbord ved stolene og sofaen. Nå bruker vi våre gamle nattbord fra Ikea, som heter Malm som avlastningsbord.

Disse stolene skal ned i kjelleren så fort den er ferdig med nye bokhyller, ønsker meg et lite bibliotek ja. Her har jeg lyst på en sjeselong istedet, med et lite bord ved siden av med lampe på.

Etter besøket og etter at jentene hadde lagt seg tok mor seg en fortjent glass med rødvin.

Men nå er det natta.

7 kommentarer:

Karna sa...

Så fin stuen din er blitt, rammene ble kjempe fine når du sprayet dem i sølv.
Klokken har jeg kjøpt i Oslo, en butikk som lå vis a vis Country Chic..husker ikke navnet

Trude sa...

Heisann, koselig at du la igjen en hilsen hos meg. Send meg gjerne en mail, så kan jeg skrive til deg ang priser osv. (link ligger på siden min). Var jo innom deg for en stund siden, ble så fine de kjolene til de to små. Må finne litt tid til å sy noe til mine prinsesser også.
Stuen ser jo veldig fin ut!!Vi høres

by Siv sa...

Så flott stuen ble, rammene ble kjempefine!!!
Ha en fortreffelig onsdag
*Siv*

Anne sa...

Flott da gitt, og flott å se at ikke "alle" her i denne bloggverden kjører samme stil. Slikt liker vi, sin egen stil, det er det beste.

Har også prosjekt gående med å male rammer, men her går det i sort spraymaling. lekende lett og med et utrolig resultat.

Men faktisk enig i at bildene dine henger litt i det høyeste laget. "Regelen" er vist den at en skal kunne se rett på bilder når en sitter...., uten å løfte hodet. Men som med alt annet, også her er det nå snakk om smak og behag da.

Flott dag til deg.

LillaLykke sa...

For en flott stue! Og de rammene ble jo helt nydelige!! :)

Prinsesse Elin sa...

Stuen har blitt velig fin den. Jeg liker rammene jeg i sølv. Et veldig godt tips forresten som jeg tar med meg videre inn i det prinsessiske hjem. he he
Ha en herlig dag. Klem fra Elin:O)

Anonym sa...

Takk for kommentar i bloggen min! Stuen din ser også veldig fin ut :) Er det ikke deilig å snart være ferdig?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg