onsdag 2. juli 2008

Snufsete

Våknet med hodepine og tett nese og "whisky"stemme idag tidlig.... æsj, har ikke tid til å være forkjølet nå.... ble liggende under dynen mens mannen fikk avgårde lillesøster til barnehagen. Storesøster er fortsatt hos bestemor og har det visst veldig bra! De var på stranden idag, mens jeg satt og snufset ivei...


Så noen gode nyheter! Vi er ferdige med gangen og kjøkkenet! Yohoooo!!! Fransk grå "be gone for good"! Fy flate så mye bedre det ser ut nå og jeg er suuuuuuperfornøyd! Kjøkkenet endret helt karakter etter at "skumring" kom på veggen. Og gangen ble så lys og fin.... *rister på hodet* av oss for at vi ikke har malt før! Men som kjent ting tar tid!


Etter malingen er jeg nå veeeeldig usikker på om jeg har lyst å beholde våre møbler i entreen/hallen, som var et hastekjøp når vi flyttet inn i det nye huset. Entreen skal etterhvert bli en hall når vi forhåpentligvis snart skal bygge på inngangspartiet. Men foreløpig må vi jo bruke det som entre og vi har en hattehylle med knagger og en skohylle fra Ikea. Men jeg får kanskje surfe litt etter nye entremøbler før jeg skrur fast de vi har. Si gjerne ifra hvis dere har forslag :)



Igår fikk jeg sprayet ferdig lampen til jentenes rom, farge antikkhvit var mye bedre enn hvitt! Og jeg fant to gamle hyller fra barnesoverommet som vi rev ut når vi overtok huset. De ble også sprayet antikkhvit og skal få laget noen hylleplater til de.



Lampen før


Lampen etter, henger til tørk i garasjen. Må få kjøpt noen prismer til denne, nok en unnskylding for mer shopping! Men hvor får jeg tak i prismer?


Også lurer jeg på om jeg ikke skal knyte sløyfer eller noe annet rundt soklene på lampen. I utgangspunktet skal disse ha glasskupler alla 70 tallet. Meeeen det passer jo ikke inn i rosa prinsesserommet til jentene. Soklene er litt stygge med sånn skruspor, så jeg må finne på noe lurt der. Sparkle de på en måte?



Hyllene før



Hyllene etter, antikkhvite. Mangler hylleplaten da.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg