fredag 19. september 2008

Gardinstang til stuen - trenger hjelp!


Har en stund nå tenkt på hvilken farge jeg ønsker meg på gardingstengene til stuen.

Vi har lys antikk på veggen, og offhvite gardiner som stort sett kommer til å bruke. Mulig noen grå mot høsten/vinteren så gardinstengene må passe begge fargene.



Har dere forslag / tilbakemeldinger / tips til gardinstenger er jeg veldig takknemlig!
Jeg klarer nemlig ikke så for meg noen løsninger. Har nok sett og tenkt for mye på dette i det siste.
Må også nevne at vinduene er 5 meter lange tilsammen....



7 kommentarer:

Solveig sa...

Hm, det er jo mye du kan velge. Vil du ha lyse? Jeg har kun hvite gardiner, hvite vegger eller lyse vegger. Jeg har svarte stenger, føler det bryter litt og det er fint. Du må bare tenke litt på d da:) Kansje ta med gardinene du bruker til butikken å se hva som passer best:)

Synnøve sa...

Jeg har det som deg, har lyse vegger(kaffelatte)og lyse gardiner.Gardinstengene er svarte, men jeg har lyst på hvite ,men greier ikke og bestemme meg.

Anne sa...

Hmmm... jeg tenker så det knaker her. Hvite hadde jeg ikke vurdert en gang!! Nesten hvite gardiner og nesten hvite vegger, ja, jeg mener nok at kontraster her må inn. Hvis ikke blir det helt feil etter min smak i alle fall. 5 meter vinduer er langt, og regner med at du ikkehar oppdelt alt for mye med gardinlengder?
Nei, gå for en kontrastfarge , det gjorde jeg i alle fall, og det med godt resultat. Lyse vegger og hvite karmer og lyse gardiner jeg også. Kjøpte svarte stenger, og er meget forøyd. I metall.

Egentlig skulle jeg hatt noen tykkere i tre, men du og du, kjøpt metersvis, og jeg ville blitt ruinert... :-( har 2 lange lange vinduer jeg også, men kun gardinlengder på hver side, da jeg ikke har behov for å trekke for.

Skal bli spennende å se hva du får til.

Utfordringen får bli litt senere, de tår litt i køfor meg nå, og kan jo ikke blogge hele dagen, selv om en har utrolig lyst :-)

Varm klem herfra en fredag kveld.

Cathrine sa...

Jeg har selv gardinstenger i sølv og liker dette veldig godt:-)
Men som sagt det er vanskelig å bestemme seg når det er så mye å velg i.
Klem Cathrine

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Gardinstenger kan vere vanskelig å velge ja. :) Eg har hatt svarte gardinstenger i mange år, så no i år da vi kjøpte ny leiligheit kjøpte vi oss kvit m/gull på, spyd-endestykke. Kjøpte dei på kid, og er kjempefornøgd! :) Har kvite vegger og kvite gardiner, men har masse mørke møbler i stua, så synest det vart penere med lyse gardinstenger enn mørke. (Sikkert fordi eg går fort lei mørkt..) :) Er veldig fornøgd :) Sikkert lurt å prøve gardinene til stengene først :) Godklem :)

LYKKEBO sa...

huff ikke lett å velge.. Er så mange å velge mellom.. Jeg har noen på soverommet fra kid.. De er hvite da.., men jeg er super fornøyd med de.. Syntes de er nydelig fin:) tror det er bilde av de på bloggen...Hvis ikke får du gi meg en lyd:)
Og du... Lyng krans er kjempe lett å lage.. Jeg hadde noe plast-rør-greier, som jeg klippet til å teipet sammen slik at jeg fikk en rund "mal" Så er det bare å surre streng rundt lyngen.. Hvorfor betale mye når man kan lage selv;)

Monicas sa...

Jeg er vel ikke rette "knætta" til å si hva du skal...men sjøl jeg lyse vegger, og mørk stang...
Kunne sikkert være fint med lyse og men men....
flott blogg du har..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg