onsdag 10. september 2008

Nye kreasjoner og gymbag

Lillesøster måtte jo matche storesøster så da ble det en tunika til henne også. Fargerik - ja!



Høstkjole i rosa og brunt. Babykord rosa med brune blomster og foret med brun med rosa prikker. Storesøsters favoritt. Ny rosa tunika som kan brukes under kjolen.




Men ikke bare rosa da mamma, sa storesøster når jeg ble ferdig med de siste tunikaene. Hun ville også ha blått. OK, en himmelblå tunika med små marineblå prikker ble til.




Siden jentene har bittesmå barnehagesekker, de er vel på 12 liter? blir jeg like frustrert hver gang jeg skal ha med nytt skift til barnehagen. Derfor ble disse to "gymbaggene" til igår kveld. Kraftig bomullsstoff utenpå, foret med samme stoff. Neders har jeg brukt voksduk som tåler litt vannsøl i tilfellet jeg setter fra meg bagen ned på vått underlag. Allerede tatt i bruk og mor er happy igjen. Ingenting er som mye oppbevaringsplass.. hehe.




3 kommentarer:

innendørs sa...

Den høstkjolen var bare helt ny.de.lig! Og så smart med voksduk i bunnen av de kjempefine gymbaggene!!! Flink du er!!!!:)

Cathrine sa...

Du er så flink å sy du altså. Klarer å få til noe selv å men klær trr jef at jeg holder meg unna.
Har noe til deg på bloggen min
Klem

E:-) sa...

Så stilige både tunikar og gymbag! du er kjempeflink!Det var jammen smart å sy av voksduk! (mulig jeg må stjele ideen din litt og lage tilsvarende til mine to barnehagebarn...) Hope you don't mind...
Den rosa tunikaen hadde velsesnuppa mi stordigga altså! Hun er heeelt "loooosa" for tiden. Her en dag deklamerte hun høyt og tydelig at kjøkkenbodet vårt var stygt og at hun ville ha et losa bord i stedet...sukk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg