mandag 22. september 2008

Loppefunn del 2

Lørdag morgen våknet jeg og var skikkelig spent, jeg skulle på loppemarked igjen og forventningene var store etter forrige ukes loppefunn!
Jeg må si jeg ble lettere sjokkert over oppførselen til "loppemenneskene" . Dessverre hadde skolekorpset annonsert feil tidspunkt i avisen så jeg var ca 40 min for tidlig ute, sammen med 1000 andre mennesker. Det vil si jeg fikk med meg en åpning av loppemarkedet og det er kanskje noe av det merkeligste/morsomste/sprøeste/galeste jeg har opplevd på lenge! 15 min før åpning stod menneskene og tråkket ned sperringen, 5 min før åpningen begynte de å bevege seg innover skolegården. Så 2 min før åpning spurtet de inn og løp som noen hodeløse høner!! Hjelp! Jeg måtte holde meg for å ikke le meg ihjel... litt av en opplevelse... hahaha!!
Fant noen nye sølvplett fat. Det store var det noen riper i, men det regner jeg med at det blir litt flere etterhvert. Nå syns jeg samlingen av sølvfat begynner å ta seg opp. Mannen fikk helt sjokk igjen. Har du kjøpt fat? Igjen? Skal du kaste noen av de andre da? Eh... nei.. kan man noengang få nok av fat eller oppbevaringstilbehør? Nei!

Fant også denne lille stolen, og jeg syns den var veldig så søt at den måtte bli med hjem.Bordet tenkte jeg på å ha i tv-stuen, for der har vi ikke bord nå. Men lillesøster i huset tok det like godt med seg inn på jenterommet.. jaja.. da ble det bordet jentenes. Skal males offhvit etterhvert.

Litt usikker på om jeg skal male stolen på nytt. Tenkte å sy en pute med et par sløyfer som kommer til å dekke setet, også er det jo litt koselig med sånn gammelt preg over den.


Fant en plastramme som passer perfekt til veggen ved siden av peisen. Har malt den sort og skal straks henge den opp.


Her er også de sølvrammene jeg malte i sølv først, disse har nå blitt sorte og bare henger på veggen uten motiv.


6 kommentarer:

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg har stått bak noen eldre damer i loppekø, og da vi skulle gå opp en trapp, hadde de problemer med å gå ned. Ikke søren om de hadde tenkt å ø la noen gå forbi dem!! De stengte hele køen... jeg syns det var morsomt! De syns ikke mange bak meg...

by Siv sa...

Huff ja det er helt krise å komme å komme tidlig på loppedmarked. Hadde en lignende opplevelse på lørdag...
Du fant iallefall mye fint :)
Ha en super mandagskveld
*Siv*

Torilpia sa...

Ja fine loppe-saker :o)
Rota meg med på en sverige-busstur for pensjonister en gang .. tur inkl. middag ... maten stod fremme på et bord som vi skulle forsyne oss av .. har aldri sett maken .. boblejakker og vesker dinglet nedi matfatene samtidig som de prøvde å få mest mulig av maten oppå sin egen tallerken - først!! Ble helt satt ut og forsvant inn i baren jeg .. mista matlysten i alle fall!
Men sånn i ettertid har jeg ledd mye av denne episoden - skjønt - det var kanskje blodig alvor .. er ikke sikkert de hadde spist middag på aldri så lenge .. :o)
Ha en fortsatt fin kveld!!

E:-) sa...

Hihihi, syns jeg ser det for meg... Har hørt at det kan være virkelig ville tilstander ja:-)
Men du fant deg da noen fine lopper da, tross den traumatiske opplevelsen:-)
Den stolen minner meg om at jeg har en liten gyngestol som ligner litt på den stolen stående hos svigers. Den tilhørte min bestemor da hun var liten. Den må jeg jammen få med meg hjem neste gang vi er der.
Kjempesmart å male rammene svarte, får vi se bilde av veggen med de på? :-)
Ha en fin dag!
E:-)

Meg sa...

Bilder av bilder på veggen kommer ettehvert.. har ikke funnet noen motiver å ha inni enda... Oooops!
Nå henger bare rammene på veggen.. hehe!

E:-) sa...

Det kan jo være ganske stilig med svarte rammer uten noe i også. Har sett det en eller annen plass, og det var tøft:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg